pátek 14. srpna 2015

Rozdělená srdce



Tentokrát jsem šlápla ale úplně do hovna. Když jsem v knihovně vylovila z police tuhle knížku, hned jsem se podívala na zadní stranu obalu a tam bylo : Vydáváme také Mrazivé léto a Motýlí křídla (to jsou thrillery). To mě přesvědčilo o tom, že bych si tuhle knížku měla půjčit. Nebyl to thriller, nebylo to ani nic podobného. Tentokrát si u mě Fragment opravdu nepřidal.


Německá obálka
Autor: Bettina Belitz
Počet stran: 479!!!
Vydáno v roce 2012 nakladatelstvím Fragment
V roce 2010 v Německu (z orig. Splitterherz)
Žánr: Sci-fi /Fantasy
Série: Rozdělená srdce (1. díl)
Napodobenina Colina?

Ukázka z knihy
Začnu asi tím, že to byla ta nejhorší kniha, kterou jsem kdy četla. Když jsem si knížku půjčovala, cítila jsem jistou zvědavost, protože na zadní straně obalu bylo napsané "od 15 let". Jako vážně? Tohle nebyla kniha absolutně pro nikoho. Právě teď jsem se ještě k tomu dozvěděla, že to má další dva díly. Vždyť je to skoro pětsetistránkové peklo. Já tuhle knížku přečetla jenom proto, že jsem si dala předsevzetí, že budu každou knížku číst až do konce. Ale nebylo málo chvil, kdy jsem to chtěla vzdát. Ale teď bych měla problém zvaný "Rozdělená srdce" víc rozebrat. Jediná pozitivní věc, kterou mohu na knížce pochválit je design a čtivost. Fakt se to rychle četlo. Ovšem víc vlastností má negativních. Například mám takové tušení, že hlavní hrdinku Elisabeth nedávno napadlo klíště a ona dostala boreliózu, nebo má únavový syndrom. Všechnu akci, která totiž mohla v knize nastat pokryl její spánek. Například přišla ze školy, najedla se a šla spát. O víkendu ji vzbudili rodiče a ona odmlouvala a prospala celý víkend. Poté si stěžovala, že špatně spí. Opravdu logika level 100! Hlavní hrdinka je v podstatě úplně okopírovaná od Belly z Twiglightu (nenápadné jak sviň Bettino, když se tvoje hrdinka přestěhuje do menšího města, jmenuje se Elisabeth a sleduje nadpřirozeného člověka, do kterého se zamiluje). A hlavní hrdinka navíc mluví o Twiglightu v kině v blízkém městě, takže mi totrochu svitlo už v té pasáži. Prostě totální copyright, až na to , že si vymyslela novou nadpřirozenou bytost a nové jméno polokrevník (i mě by napadl lepší název, než druhové jméno koně).Přesto, že se kniha dobře četla, její počet stran opravdu nechápu, protože polovinu knihy zabrala Elliin spánek a přehnaná arachnofobie. Takže kniha nemohla nabídnout nic jiného, než pomatenou hlavní hrdinku, která si o sobě myslí, že je na kamarády moc dobrá a nadpřirozeného Colina, od kterého bych být ní už konečně vypadla, neboť kdyby byla normální, došlo by jí, že je stalker jak prase. Celá kniha  je hlavně o přemýšlení a mě baví činy a ne polemizování. Ne, další díl si nepřečtu, to po mně nemůžete chtít. Začnu se zaměřovat na trochu vážnější knížky, které mohou něco nabídnout. A tím myslím něco víc než tohle.

Shrnutí v jedné větě:
Skoro pět set stran úplně o ničem a doufám si říct, že tihle byla zatím nejhorší kniha mého života.
Hodnocení

Žádné komentáře:

Okomentovat

Jsem ráda za každý komentář, který mi pomůže ke zlepšení. Mám ale radši souhlasné komentáře a ty, které mi něco dají. Třeba se potom budu na předmět článku dívat jinak?!