pondělí 17. srpna 2015

Polibek pro Annu



Když se brodím některými knihami, které se snaží na něco si hrát, je mi špatně. Knížka musí prostě od začátku zaujmout a ten kdo říká, že má právo na rozběhnutí je podle mě slaboch, co neprojeví svůj názor. Když čekáte na dobrou část, trochu vás to "zdrbe". Ale některé knížky si prostě zaměří cíl a jsou od začátku do konce úplně na stejné vlně. Do takových knížek se občas zamiluju. Tentokrát jsem se zamilovala do " Polibku pro Annu".

Česká obálka

Autor: Stephenie Perkins
Počet stran: 336
Vydáno v roce 2012 v Praze nakladatelstvím Coo Boo
V roce 2010 v USA ( z orig. Anna and the French Kiss)
Žánr: Romantický
Série: Polibek pro Annu (1. díl)

Paříž má možná svoje kouzlo, už bych se tam chtěla podívat...
















Série má sice další díly,
ale Anna už není hlavní postava
Když se romantika zvětšovala, zvětšovaly se s ní i moje oči
Netuším, co se to se mnou stalo. I když to nebyl žádný zcela oslňující, ani nápaditý příběh, autorka z toho všeho vytvořila oslňující a nápaditou knihu. Žádné divné příšery, žádné nevysvětlitelné chvíle, žádné nedomyšlené momenty. Všechny události dokonale zapadly do romantické knížky, krerá si na romantiku nehrála, ale která ji tvořila. Knihu jsem měla přečtenou za tři dny a to  je v mém případě rekordní čas. Venku svítí sluníčko, vy se vyvalujete na dece a čtete knížku. V mém případě byste nemohli něco takového natáčet jako reklamu, protože jsem se celou, zdůrazňuju "CELOU" dobu válela v salvách smích a vydávala ze sebe ty nejhorší zvuky. Neměla jsem daleko k chrochtání dámy a pánové. I když vlastně, pánové tuhle recenzi nejspíš nečtou, protože tahle knížka by jim stoprocentně neseděla. Vše se totiž točí kolem romantiky. Když jsem viděla v knihovně obálku, řekla jsem si, že to bude zase jeden z těch předvídatelnejch románů, co jsou akorát tak na ozdobu. Musím se přiznat, že jsem do této knihy neměla v lásce Paříž. Prostě jsem nevnímala všechny ty kecy o kouzle atd. Ale všechno se tak nějak změnilo, když Anna srovnávala eleganci Paříže s Amerikou. Díky knize jsem si představila Paříž a barety a různé oblečky a Eifellovku a všechny ty restaurace. Poté mi přišla na mysl představa Ameriky a Mc Donaldů přeplněných lidmi s váhou nad 180 kg. Ještě teď mám tu představu před očima. Tahle knížka ve mně vyvolala touhu zjistit, jak to doopravdy je. Jestli bych měla před sebou dvě letenky a jedna by byla do Paříže a druhá do Ameriky, asi bych brala víc tu Paříž. Vidíte co s vámi dokáže udělat kniha? A ještě k tomu je íronie, že je od Američanky! I když to vlastně dává smysl, protože Anna z Ameriky. A Etienne je z Ameriky. A vlastně všichni jsou z Ameriky, takže to dává smysl hodně. Když už jsem u těch  postav, musím říct, že jsem taky nadmíru spokojená. Anna je úžasná hlavní postava a řekla bych, že je asi ta nejlepší hlavní postava, kterou jsem ve všech knihách zažila. Je občas sobecká, má smysl pro humor, není ztělesněním dobra a nemá ego o průměru vzducholodě. Takže je normální člověk a taková postava se v poslední době hledá dost těžko. Etienne je taky normální, až na to, že nedokáže ukončit vztah. Jinak je úplně normální a asi jsem se do něj zamilovala tak, jak to jen přes knížku jde. Ostatní postavy jsou taky nadmíru sympatické a bacha! Máme tu i záporáky, takže kniha má prakticky všechno, co je potřeba. Stává se vám někdy, že i když máte knížku dočtenou, listujete v ní a hledáte pasáže, který se vám nejvíc líbili? U mě to tak je jen u opravdu dobrých knížek. Naposledy si vzpomínám, že tomu tak bylo u Hunger Games a u prvního dílu Selekce. Tahle kniha neměla tak skvělý námět, jako ty dvě, ale příběh byl velmi čtivý a opravdu dobře podaný, takž nejsem se neubránila a v noci tajně listovala knihou. Konec knížky byl uspokojivý, ale ne přímo úžasný, protože nejlepší je, když se na konci udělá aspoň malý temný škraloup, aby vše nevypadalo tak růžově. Ale co se dá dělat. Všude jsou chyby. Tahle knihy jich ale měla opravdu málo.

Hodnocení v jedné větě:
Pařížský románek, který i po týdnu nebudete moct pustit z hlavy vás rozesměje tak, že za chvíli ucítíte přečerpané mimické svaly.
K užasné knížce patří úžasné hodnocení

Žádné komentáře:

Okomentovat

Jsem ráda za každý komentář, který mi pomůže ke zlepšení. Mám ale radši souhlasné komentáře a ty, které mi něco dají. Třeba se potom budu na předmět článku dívat jinak?!