úterý 22. září 2015

Terapie Láskou

Žánr: Romantický/Drama/Komedie

Doba trvání: 122 minut

Natočeno v USA v roce 2012
Orig. název Silver Linings Playbook

Anotace
Učitel dějepisu, Pat Solatano (Bradley Cooper), prošel psychickou krizí, během níž přišel o všechno – ztratil dům, práci, manželku i svůj dosavadní život. Jediné, co získal, bylo osm měsíců strávených v psychiatrické léčebně. Po jejich skončení mu soud dovolí vrátit se domů. A tady teprve začíná příběh Terapie láskou, excelentního filmu, který se pyšní 4 nominacemi na Zlaté Glóby a dokonce 8 nominacemi na Oscary včetně nominace za nejlepší film, režii, scénář i herecký výkon.
 
Pat se vrací ke svým rodičům (Jacki Weaver a Robert De Niro), kteří se mu ze všech sil snaží pomoci postavit se na vlastní nohy. Sám Pat je odhodlaný zásadně změnit svůj život, což pro něj znamená přemoci nezvladatelné návaly vzteku, myslet pozitivně a především znovu najít cestu ke své manželce Nikki (Brea Bee), protože je přesvědčený, že i přes velmi dramatické okolnosti jejich rozchodu, to musí spolu dát opět dohromady. Jednoho dne ovšem Pat na večeři u přátel potká Tiffany (Jennifer Lawrence), nevyzpytatelnou a záhadnou dívku v depresi s kupou vlastních problémů. Od této chvíle se mu život začne komplikovat ještě více. Tiffany nabídne Patovi dohodu: pomůže mu sblížit se znovu s manželkou a on ji na oplátku pomůže s něčím pro ni velice důležitým – shání totiž partnera do taneční soutěže. Ani jeden z nich netuší, že se díky tomuto spojenectví mezi nimi vytváří nečekané pouto a oba zjišťují, že je společně trávený čas naplňuje neskonalým štěstím.






Komedie, drama, nebo romantický film? Takovou kombinaci, která by splnila všechny tyhle požadavky se jen tak nepodaří natočit. proto jsem se zastyděla, když jsem zjistila, že se dívám na různý hovadiny, protože to jsou novinky, ale nepodívám se na film, kterej je slavnej jak Titanic. No dobře, Titanic je mnohem slavnější, ale co už.


Už od začátku nevíte, jestli se smát. Vtipy byly prvotřídní, jen jsem trochu nevěděla, jestli je to slušný, vzhledem k tomu, že ti lidi nebyli normální. Film mě chytl okamžitě a až do konce nepustil. Tentokrát se neplánovalo žádný háčkování u filmu, tady by se z kachny stal krokodýl. Tak dobrý ten film byl.


Co se týká obsazení, nemůžu být spokojenější. Bradley Cooper měl takový ten svůj pohled, který má asi i v normálním životě, takže vypadal jako prvotřídní pacient psychiatrické léčebny. Navíc s tím vším vypadal víc než roztomile a jeho herecký talent ti byl akorát tak na prvotřídní film. Co mě ale potěšilo ještě víc, byla Jennifer Lawrence. Já tu ženskou miluju. Fenomenální herecký výkon, který by jen tak někdo nezvládl. Tomu říkám bomba Jenny. Zbytek herců nějak zvlášť nehodnotím. De Niro byl až moc přestřelenej (moc mluvil a ani to nebylo vtipný) a kámoš Pata byl zas úžasnej. 
Příběh se mi líbil. Ztřeštěný zamilovaný příběh, který je tak procítěný, že to ani neumím vysvětlit. 

Jeden z nejlepších filmů, co jsem viděla. Jediná chybka byl konec. Však vy uvidíte, co mám na mysli. Ale to byl jen malinký uhráček na dokonalé pleti. Jinak byl film víc než dobrý.

Sere mě, že vůbec nevím co napsat do chválících recenzí. Vždycky se nějak zaseknu a nejde to. Když je film perfektní, nejde mi o něm psát.


Hodnocení v jedné větě:
Úžasný film, který je absolutně pro všechny.

Hodnocení bylo skoro plný, nebýt De Nira...

1 komentář:

  1. 95? Až tak? :D Jen i Bradleyho mám ráda a ten film vypadá zajímavě, asi se na něj mrknu :D

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda za každý komentář, který mi pomůže ke zlepšení. Mám ale radši souhlasné komentáře a ty, které mi něco dají. Třeba se potom budu na předmět článku dívat jinak?!