úterý 14. července 2015

Erebos



Tuhle knížku jsem si vzala na dovolenou. Ano, je opět z knihovny. A ne, tentokrát ji nepomluvím, protože jsem ji měla za rekordní dobu přečtenou a vůbec toho nelituju. Že bych tentokrát dala i 100 procent? Nechte se překvapit...


Autor: Ursula Poznanski
Počet stran: 318
Vydáno v roce 2011 nakladatelstvím Fragment
(v Něm. 2010 v orig. Erebos)
Žánr: Thriller


Kniha měla opravdu příběh. A toho si cením nejvíc. Když totiž není příběh ani trochu originální, obsah knihy po měsíci zapomenete. Zato z Erebosu mě bude mrazit ještě hodně dlouho. Tahle knížka je tak hrozně opravdová, že jsem měla pocit, že si závislost prožívám spolu s hlavní postavou. Je úžasné, jak pomalu Nick přestane brát okolní svět za zajímaví a upíná se jen k jedinému bodu, Erebosu. Kouzlo hry jsem prokoukla už hodně vpředu. Podle mě bylo pro hráče hlavně tak důležité zůstat ve hře co nejdéle, aby je někdo nepředehnal. Hra je založená na tom, aby ti v podstatě pořád připomínala, jak jsi slabý a lehce nahraditelný. Tak jsi ze sebe musel vydat jak to nejlepší, tak to nejhorší. Pomalu, ale jistě i sympatizujete s hlavní postavou, která je řekla bych průměrná. Určitě nemá na jeho kamaráda Jamieho, ale taky ujde. U ostatních postav máte ale takový divný pocit. Pořád přemýšlíte, kdo je kdo (až na Emily, která mi byla krajně nesympatická). Zároveň přemýšlíte o celkovém významu a cíli hry a o tom, že z toho máte tak trochu strach, i když jste to vy, kdo jen drží knížku. Dokonce i ta love byla na knížku akorát. Nebyla přehnaná, což by úplně zastínilo úžasný příběh, prostě stačila. Jak už jsem psala, vše bylo super. Jen bych možná upravila úplný závěr knihy. Tzv. tahač nitek v Erebosu byl tak trochu neuvěřitelný. Neřeknu vám víc, prožtože to musíte zjistit sami. Samý konec knihy měl tak trochu jiný nádech, než jsem čekala. Sedělo by mi tam něco více mrazivého. To by perfektní knihu perfektně ukončilo. Na závěr recenze vám musím odhalit úplně tu nejlepší věc, kterou autor precizně vystihl. Ve virtuálním světě se člověk tolik nebojí mluvit a provokativně vypadat. Může tam být takový, jaký v realitě není. I ten největší hromotluk může být trpaslík, i ta nejtišejší dívka může být provokativní a ten nejslabší a přehlížený může být vůdce. Vstup, nebo se vrať, toto byl Erebos.

Hodnocení

Žádné komentáře:

Okomentovat

Jsem ráda za každý komentář, který mi pomůže ke zlepšení. Mám ale radši souhlasné komentáře a ty, které mi něco dají. Třeba se potom budu na předmět článku dívat jinak?!