pátek 7. srpna 2015

Dárce



Hledala jsem trailery a najednou se mi tam objevil tento film. Trailer i obsazení bylo podle všeho působivé, ale všechno z elegantního nápadu na způsob Divergent se později měnilo jen v nudu s velkou porcí nevysvětlitelnosti. To byl dárce.

Žánr: Dystopická Sci-fi
Doba trvání: 97 minut
Natočeno v r. 2014 v USA
(Orig. The Giver)
Trailer
Anotace


Člověk se poslední dobou ani nemůže podívat na film, aniž by cítil copyright. A u tohohle filmu jsem jej cítila neustále. Po premiéře Hunger Games se strhl pytel s filmy o novém světě, kde vždycky někdo někoho vykořisťuje, nebo musí být všichni stejní. Tohle byla ta druhá možnost. Uznávám, že je všechno pěkně promyšlené, jenže asi vprostřed filmu se začíná vše hroutit. Film už nebaví a ztrácí všechny možnosti vysvětlení, až na podnapilého režiséra, nebo celkového tvůrce scénáře. Tuhle situaci nezachrání ani herecké výkony, neboť z herců, kteří jsou vyobrazeni na vrchním obrázku jen asi polovina za něco stojí. Nejhorší na všem je sama postava Jonase, protože je tak slabá, že by ji byla schopna zastínit i Taylor Swift, která opravdu není herečka a měla by se vrátit zpět na pódium, kde jí bude nejlíp. Mě osobně připadala nejsilnější a nejlépe podaná postava, kterou ztvárnila Katie Holmes, což byla matka postrádající cit k vlastnímu synovi, která je přísná jak břitva. Dále se mi ještě líbila Meryl Streep, Dárce a trochu váhám, jestli mi byl sympatický otec a kámoš Jonase. Příběh tedy nepodali nejlépe, přestože při lepším ztvárnění by určitě stál za to. Musím podotknout, že jediným plusem, které jsem ve filmu zaznamenala, bylo krásné hraní s barvami, které filmu dodalo nějakou tu jiskru. Je to teprve druhý film u kterého jsem něco takového zpozorovala, takže jim to přidám k dobru. Když vyčerpáme jedinou dobrou stránku, zůstává nám tu taková nepochopitelnost poslední třetiny filmu. Jak může člověk procestovat pěšky zhruba za týden poušť, savanu, les a zimní krajinu? K tomu ještě musím prozradit, že měla daná osoba sebou dítě, které ještě nemělo ani sedět. Nepochopitelnost. To je to na co narážím. Tenhle film se řadí tak pro dvanáctileté, víc po něm ani nemžete chtít. Na závěr musím ještě pokritizovat celé to vzpomínání. Proč se neobjeví jen vzpomínky toho, kdo je předává? pochybuju, že Dárce střílel slony, jezdil na saních, tancoval valašské tance a potom ještě byl v druhé světové. Toto by chtělo opět více promyslet...

Shrnutí v jedné větě:
Nepromyšlená dystopie zavánějící copyrightem a špatnými herci.
Hodnocení

Žádné komentáře:

Okomentovat

Jsem ráda za každý komentář, který mi pomůže ke zlepšení. Mám ale radši souhlasné komentáře a ty, které mi něco dají. Třeba se potom budu na předmět článku dívat jinak?!