neděle 9. srpna 2015

Bez kormidla


Bez kormidla jsem si stáhla už jen proto, že jsem z traileru cítila něco, co mi tento film může nabídnout. Byl to vtip a nějaké to souznění, bez romantiky, která není občas vůbec potřeba, protože by zastínila opravdový příběh. Tady příběh nezastínilo nic, tady příběh zářil.

Žánr: Hudební/ Komedie/ Drama
Doba trvání: 105 minut
Natočeno v roce 2014 v USA
(orig. název Ruderless)








Krásný hlas a taky příběh
Důvěra se buduje dlouho, najednou může být ale navěky pryč...
Úžasní herci, úžasný příběh, úžasné představení a byl i dobrý český dabing. Co víc na to říct? Takhle dobrou komedii, která není jen komedie jsem už dlouho neviděla. Myslím, že by se tenhle film dal řadit mezi špičky roku 2014 a především špičky komedií 2014. Vemte si, kolik zklamání z komedií jsem zažila jen od začátku provozu tohohle roku. Poslední komedie, kterou jsem tu recenzovala byl druhý díl "Ladíme" a to bylo teprve zklamání. Tohle nebyly žádné chabé pokusy o vtip, tenhle film to prostě vystihl a dal to tam, kde to potřebovalo. Navíc pokud si pod pojmem hudební představíte něco na způsob pohádky "Tři bratři" (mám menší sestru), tak se obrovsky mýlíte. tady vás filmem neprovází jednoduché písničky, které jsou bez ducha a jedou hodinu v kuse. Tady není nic jako "přepísničkování", tady má vše své pravé místo. Jelikož to v ČSFD hlásí i žánr "Drama", tak tu musí být něco srdceryvného. Otec přijde o syna, který udělal před smrtí něco strašného, ale on objevuje jeho další stránku a jednou ze zoufalosti zahraje v hospodě písničku, kterou složil jeho syn. Tu uslyší Quentin a tak se najednou vyvrbí kapela, která je založená na lži. Všechny situace do sebe nádherně zapadají a vůbec nejhezčí jsou dojemné chvíle a taky budující se vztah Sama a Quentina. Poprvé mi u filmu přišly sympatické všechny postavy. Sice jsem měla trochu výhrad u Seleny Gomez, protože jsem nedokázala pochopit, proč se píše jako druhý nejdůležitější herec (byla tam dohromady asi minutu), ale pak jsem zjistila, že nazpívala Movie Clip, tak jsem částečně sklapla. Filmy nehodnotím podle celkového žebříčku filmů, ale hodnotím hlavně žánrově. A tenhle film splnil všechna má očekávání a možná ještě víc. Nejsem typ, který si film pouští víckrát, než jednou, ale u tohohle udělám výjimku. Konec mi skoro vehnal slzy do očí a přiměl mě příběh v mysli rekapitulovat ještě asi hodinu (u natírání oken to šlo samo). Pak vidina zeslábla, ale když si na tenhle film vzpomenu, trochu se při tom usměju. 

Shrnutí v jedné větě:
Krásný příběh provázejí poutavé písně, které ztvárnily působivé herecké talenty, které se za tento film vůbec nemusí stydět.
Hodnocení
Nejhezčí chvíle byly v Trillově taverně

1 komentář:

  1. Bol to dobry neholywoodsky film...a hram na gitare...takze som ho totalne hltal. Aj ked predsa len chybala mi tam vacsia hlbka v pribehu...potom by to bolo uplne dokonale...

    Lojzo

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda za každý komentář, který mi pomůže ke zlepšení. Mám ale radši souhlasné komentáře a ty, které mi něco dají. Třeba se potom budu na předmět článku dívat jinak?!