pondělí 1. června 2015

Forrest Gump


V dějepise už se sice moc na konci školního roku neučíme, ale i tak se sem tam na nějakou tu látku kouknem. Nedávno jsme probírali válku ve Vietnamu a po opisování nekonečných informací nám učitelka pustila film, který zachycuje skoro vše, co se v průběhu těch let odehrálo.

Anotace

Žánr: Tragikomedie

"Život je jako bonboniéra, nikdy nevíš, co ochutnáš!" Takhle Tom Hanks vystihl celý život Forresta Gumpa, který je nestárnoucí klasikou. Filmu už je 21 let a přesto se na něj dá dívat, aniž byste se nudili. To se mi zatím u žádného jiného filmu nestalo. Forrestův podprůměrný "intelekt" mi připadá více než sympatický. Je úžasné, jak rychlý spád film má. Chvíli si myslíte, že jste se zorientovali a hned za dvě minuty jste úplně jinde. To vlastně ani nevím, jestli přiřadit ke kladům, či záporům. Jelikož jde o film, který nás má provázet dějinami Ameriky, je v něm mnoho a mnoho informací. Forrest totiž prošel mnoho období Americké historie a vždycky v něm nějak zazářil. Ale všechny ta období v mé hlavě začala dělat velký zmatek. Všechno podle mě šlo v některých pasážích až moc rychle. Můj mozek je po tomto filmu doslova přehlcen informacemi a marně jsem se někde uprostřed filmu snažila vzpomenout, na scénu, která se děla před aktuální scénou. Ale takový pravděpodobně účel autora, zahltit diváka informacemi. Všechny ty informace ale podtrhuje vtip, který do skoro až dokumentu vnáší pocit komedie. A ten vtip se mi tam líbí. Sice je hned na první pohled jasné, že film točili američané, jelikož občas jsou vtipné scény v celkem až neuvěřitelném měřítku, ale je bomba, jak si ze svého národa dokázali udělat srandu a přitom se i ptát proč? Proč američané pořád protestovali? Proč šli a ani nevěděli kam? Věděli vůbec, za co se protestuje? Tyhle otázky si budete pokládat během celého filmu a zjistíte tak, že americké dějiny nejsou ani zdaleka tak bec vady, jak jste si zprvu mysleli. Abych trochu odbočila, dost směšné mi připadali ty atentáty na prezidenty, já vím, že v těch pasážích bych se neměla smát, ale prostě to jinak nešlo. I když se mi film líbil, doléhá na mě to, že film byl natočen v roce 1994 a já v tom tu starost nejen vidím, ale i cítím, nemůžu si pomoct, už jsem prostě taková. Mám pocit, že i když je to podle ČSFD nejoblíbenější film, na teenagery to prostě bude působit, jako usedlá klasika.

Klady:
Dojemný závěr
Love story
Humor, který stál za to
Úžasné citáty
Vím víc
Dějepisná učebnice v komediální formě

Zápory:
Promáčenej kapesník
Je to starý
Moc faktů
Po polovině filmu už akci ani nečekáte

Určitě nelituji, že jsem se na film podívala, ale i tak dávám pouhých

2 komentáře:

  1. Podle tebe je zápor, že je to starý film? 1) je to film z devadesátek, takže zas TAK starý to není, a 2) to máš jako bych řekla, že TVD je na hovno, protože to je nový... nejde hodnotit podle doby, kdy se ten film natočil. Kolikrát jsou starší filmy lepší než ty nejnovější, které pomalu nemají ani hlavu a patu... Doba natočení prostě nemůže hrát roli v hodnocení, to jen můj dodatek...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pochopila jsi to špatně, já nehodnotím podle toho, kdy byl film natočen, jen mi chybí dnešní pohled na věc, dnešní dobové zpracování filmu (kvalita obrazu), dnešní hudba a dnešní specialitu, že mladé lidi hrají mladí lidé. To je prostě dnešní podání filmů, které mi v Forrestu Gumpovi chybí, ty říkáš, že to není tak staré, ale film v tomhle směru vzhledově hodně postoupil, takže mi asi chybí to jednaadvacáté století. To je jen můj názor, tobě se může líbit víc, než se líbil mě.

      Vymazat

Jsem ráda za každý komentář, který mi pomůže ke zlepšení. Mám ale radši souhlasné komentáře a ty, které mi něco dají. Třeba se potom budu na předmět článku dívat jinak?!