pátek 22. května 2015

Elita


Když mi kámoška řekla, že má pokračování Selekce, tak jsem si ho co nejdřív musela půjčit. Z každé z nás se občas stane holka, která zatouží po nějaký tý knížce z červený knihovny. No nemám pravdu?
Už jen ta obálka mluví za vše. Elita je druhý díl romantické a až trochu moc sladké trilogie, která pochází z pera autorky Kiery Cassové. Hlavní postavou je America Singerová (která se překvapivě živí hudbou), která úplnou náhodou (to bylo ironicky) vyhrála v loterii místo v selekci, která má sloužit jako taková seznamka pro prince. Jsou tam přísná pravidla a hlavně se nemůže s nikým jiným scházet. Jsem teenager, takže vám nebudu lhát. Je to kráva, jediný, kdo tuhle knihu zachraňuje je princ Maxon, do kterého jsem se zamilovala daleko víc a rychleji než America (pokud se do něj zamilovala). Takže pokud byste váhali, jestli si ji koupit, tak si ji kupte, jelikož tak úžasného knižního hrdinu, jako je Maxon, jen tak snadno nenajdete. Teď se vrátím k hlavní hrdince. Už jsem psala, že mě štve (slušně řečeno), ale nenapsala jsem proč. Hlavní hrdinka je totiž celkem zmatkař. Víte, když ještě byla ve své staré rodné vsi (před selekcí), tak se zamilovala do Aspena, který byl až z šesté kasty (u nás něco jako platové třídy, ale daleko tvrdší). Ten se sní rozešel, aby ji zbytečně nestahoval dolů a ona se kvůli tomu úplně složila. A teď má v paláci dilema. Jak si tak říkám, musí mít nějakej ten rozvrh, protože každou hodinu, ne půlhodinu nadržuje Aspenovi a pak zase Maxonovi. Celou knihu si to musíte psát, abyste se zorientovali, jestli je právě team Maxon, nebo Aspen. Je hrůza, že America je pořád naštvaná na Maxona, protože se musí zajímat i o ostatní dívky v selekci, přitom o jejím zlatíčku Aspenovi nikomu neřekne. Celkem nechápu, proč ji tak milují, jelikož je celkem duševně labilní. Omlouvám se, jestli to někdo bude považovat za spoiler, ale musím to napsat. Představte si, že k zámku doběhli rebelové se zbraněmi a všichni se měli schovat do paláce do bezpečí, no prostě někam do podzemí. Ale ne, America originál jako vždy a běžela s podpatkama do lesa. Ale teď opustím labilní hrdinku a dostávám se k dalšímu nedostatku. Zemi. Ileá žije v monarchi, to chápu. Ale proč maj sakra šavle, když Maxon už používá digitální foťák. Tyhle rozdíli mě celkem štvou. A co ta Čínsko - Americká republika? Nebyla u toho Autorka v podnapilém stavu? Tak či tak, až si to přečtete, budete nad celkovou historií Ilei jenom kroutit hlavou. Druhého nápadníka Aspena chápu, vždycky musí být v knížce někdo, koho budeme nenávidět (Aspen) a koho bude většina milovat (Maxon). Ale nejvíc mě baví celkové dívčí rozepře mezi Elitou (šesti dívkami, co postoupili), ty stojí za ty přetrpěné Američiny stresy.

Klady
+Úžasný hlavní hrdina (Maxon)
+ Dívčí rozepře
+Vážně véééééélká porce romantiky pro dlouhé noci, kdy nejde spát

Zápory
-Země Illeá (doufám, že to píšu správně :D)
-Děsná hlavní hrdinka (America)

Sečteno a podtrženo, Elita si vybojovala:

Každopádně, neberte moc vážně mé nadávky na hrdiny atd. (i když si to zasloužili). Knihu si přečtěte a do komentářů můžete napsat svou mini recenzi a postěžovat si tak, jako já. Budu se těšit...

PS: Pro ty šaty na obálce bych vraždila...

Žádné komentáře:

Okomentovat

Jsem ráda za každý komentář, který mi pomůže ke zlepšení. Mám ale radši souhlasné komentáře a ty, které mi něco dají. Třeba se potom budu na předmět článku dívat jinak?!